TRAINING CREATIEVE TECHNIEKEN IN ONDERZOEK
​
​Wil je graag het maximale halen uit je kwalitatieve onderzoek? Merk je dat een vraag-antwoord gesprek vaak niet volstaat? Heb je te maken met een uitdagende doelgroep? Wil je je onderzoek net wat anders aanpakken? Wil je eens wat anders opleveren dan een rapport? Wil je wat meer impact maken met je onderzoek? Met andere woorden: wil je leren om creatiever in je onderzoek te staan? Dan is deze training iets voor jou!
De training wordt op maat gegeven, rekening houdend met de wensen en leerdoelen van de deelnemers. Voorafgaand aan de training ontvang je een formulier waarop je jouw persoonlijke wensen en leerdoelen kunt aangeven. Aan de training doen maximaal vijf deelnemers mee.
Aan de hand van praktijkvoorbeelden wordt geïllustreerd hoe je als onderzoeker creatiever kunt nadenken over het inrichten van je onderzoek, zowel in de onderzoeksopzet, de dataverzameling als in de output van je onderzoek. Tijdens de training wordt een aantal creatieve technieken gepresenteerd die gebruikt kunnen worden in kwalitatief onderzoek. Maar hierop zijn uiteraard vele variaties mogelijk. Daarnaast wordt ingezoomd op het belang van goede communicatieve vaardigheden en aandacht besteed aan creatief presenteren van kwalitatief onderzoek. ​​​​​​​​
​​​
VOOR WIE IS DEZE TRAINING?
De training is voor onderzoekers, beleidsmedewerkers, docenten, auditors, communicatiemedewerkers, marketingspecialisten, studenten en andere professionals die willen leren om creatiever met onderzoek om te gaan. Heb je al ervaring met kwalitatief onderzoek, maar merk je dat je veel meer 'outside the box' wilt nadenken over de opzet, de uitvoering en de analyse/rapportage? Dan is deze training geschikt voor jou.​​​​​
​
Eerstvolgende training:
20 juni 2025

WAT LEVERT DE TRAINING OP?
-
Een compleet boek over 'Creatieve technieken in kwalitatief onderzoek' met heel veel informatie over creatieve manieren om je onderzoek vorm te geven
-
Een set associatie- en emotiekaarten uit de Onderzoekswinkel die je tijdens je onderzoek kunt gebruiken
-
Leren hoe je creatiever met onderzoek kunt omgaan
-
Kennis van bruikbare creatieve technieken voor onderzoek
-
Zelf oefenen met creatieve technieken
-
Gebruiken van creativiteit voor een betere beheersing van je gesprekstechnieken
-
Praktische handvatten/ideeën voor je eigen onderzoek.
-
Het belang inzien van communicatie en creativiteit in kwalitatief onderzoek
-
Kennismaken met andere (creatievere) manieren van rapporteren
-
Veel voorbeelden uit de onderzoekspraktijk voor meer inspiratie
-
Meer tools in handen voor het opstellen van een gesprekshandleiding
KOSTEN
​
De kosten van de training bedragen € 440,- excl. BTW per persoon. Je ontvangt bij de eendaagse training:
-
een set associatie- en emotiekaarten uit de Onderzoekswinkel
-
het boek 'Creatieve technieken in kwalitatief onderzoek'
-
een heerlijke, gezonde lunch
-
een pdf bestand van de presentatie die gebruikt wordt tijdens de training
Ben je ZZP-er, dan ontvang je 10% korting op elke training/e-learning met de code ZZP. Voltijd studenten ontvangen 50% korting op elke training/e-learning met de code STUDENT*.
De prijs voor een incompanytraining is afhankelijk van het aantal deelnemers en de wensen. Je kunt vrijblijvend contact opnemen met de onderzoekswinkel voor een offerte.
PRAKTISCHE INFORMATIE
​
LOCATIE EN TIJDEN
​De training vindt plaats in Rotterdam. De training start om 10.00 uur en eindigt om 17.00 uur. Uiteraard krijg je een heerlijke lunch en snacks tussendoor.
PROGRAMMA
Ben je benieuwd naar het programma? Download dan het programma via de knop hieronder. Bedenk wel dat de training altijd wordt afgestemd op de wensen en leerdoelen van de deelnemers. Dus het programma kan nog enigszins veranderen.
​​